Izložba „Čudesni svet Mire Brtkove okom maga Pavela Surovog“ u KS Eđšeg


Izložba „Čudesni svet Mire Brtkove okom maga Pavela Surovog“ biće otvorena 1. februara u 19.00 časova u Kulturnoj stanici Eđšeg.

Povodom 1. februara 1748. godine, dana kada je Novi Sad pre 276 godina dobio status slobodnog kraljevskog grada, kao i ime koje i danas nosi, Grad Novi Sad pripremio je bogat četvorodnevni program koji obiluje raznovrsnim dešavanjima. Kroz blisku saradnju Mreže kulturnih stanica i ustanova kulture, Turističke organizacije Grada Novog Sada, ali i drugih institucija, organizacija i komunalnih preduzeća, Novosađanima i posetiocima grada će biti omogućeno da uživaju u izložbama, svečanostima, filmovima, Novosadskom noćnom bazaru i u još mnogo sadržaja.

Ovim povodom pozivamo vas u Kulturnu stanicu Eđšeg na svečano otvaranje izložbe „Čudesni svet Mire Brtkove okom maga Pavela Surovoga“, autora Pavela Surovog 1. februara u 19.00 časova.

Povodom proslave Dana grada Novog Sada u večeri otvaranja izložbe, biće priređena i modna revija haljina Mire Brtke, velikog imena domaće i evropske umetničke scene koja je najveći deo života provela u Novom Sadu.

O izložbi

Naziv izložbe „Čudesni svet Mire Brtkove okom maga Pavela Surovog“, predstavlja spoj dva umetnika i dva sveta – Pavela Surovog i Mire Brtke. Mira Brtka je jedna od najpoznatijih multidisciplinarnih umetnica u Srbiji, ali i u svetu. Poznata je kao uspešna likovna umetnica, modna kreatorka, pozorišna i filmska rediteljka koja je iza sebe ostavila veliki opus umetničkih dela u različitim disciplinama. Zato se u ovom projektu poznati srpski modni fotograf Pavel Surovi fokusira na njene modne kreacije, to jest njene nadaleko poznate haljine, koje interpretira iz svog estetskog i filozofskog ugla, ali pokušava i da protumači i objasni publici Mirinu maštu i perspektivu stvaranja i krojenja tih eksluzivnih haljina. Sredstvo Pavela Surovog je modna umetnička fotografija preko koje priča priču o DNK-a mašte Mire Brtke, ali i svakoj haljini pridodaje kontekst i dušu. Celokupna scenografija na setu je autorova imaginacija, pored toga što fotografiše on u projektu natupa kao kreativni direktor, modni stilista, dizajner svetla i scenograf. Pavel Surovi koristi haljine Mire Brtke i na unikatan način iskazuje sopstvenu kreativnost i stil oblačenja, spajajući nespojivo, ukrašavajući detaljima koji pomažu da se publici približi Mirina filozofija haljina.

Puno je truda uloženo u istraživanje dela Mire Brtke kako bi se uopšte mogla stvoriti jedna ovakva oda najvećoj slovačkoj priznatoj umetnici u Jugoslaviji, Srbiji i svetu i iz tog razloga modne fotografije Pavela Surovog predstavljaju alegorije koje pomažu da se pronikne u to zašto je Mira Brtka ušila baš tu haljinu na određen filozofski i estetski način, zašto je izabrala baš tu formu predstavljanja ženske linije, zašto je stavila i ušila baš te cvetove ili ružice, zašto upotrebljava materijale od starih narodnih nošnji. Njegove fotografije takođe pretvaraju modele u ulogu koju treba da predstavljaju u skladu sa onim što nose jer na taj način haljine dobijaju duhovni kontekst. Mira Brtka je kao kreatorka bila ispred svog vremena u šivenju etno haljina, ali i njeno celokupno stvaralaštvo je bilo svetskog kalibra, te se na taj način izdvojila od klasike kao avangardna umetnica koja spaja prošlost i budućnost sa senzualnošću i erotičnosću ženskog tela koje naglašava prozirnošću i lakoćom materijala, slobodom, višeslojnošću i kratkim krojevima. U njenim kreacijama do izražaja dolazi žensko telo koje je dominantno i oslobođeno od svih predrasuda društva. Mira Brtka stvara modernu ženu novog doba, koja živi slobodno kako je i sama umetnica nastojala da živi.