Филмски плакат је прошао дугачак пут кроз историју – од јединог начина промовисања филмова крајем 19. века, преко дизајнерове омиљене форме креативног изражавања, све до ефикасног маркетиншког средства за привлачење пажње. Како је текао развој филмских плаката на нашим поднебљима имаћете прилику да видите на изложби „Трагови једног времена” од 15. до 23. децембра у Културној станици Еђшег. Отварање изложбе, заказано је за 18.30 часова.
За потребе изложбе, из архиве Филмског центра Србије одабрано је 50 филмских плаката филмова који су настали 40-тих, 50-тих и 60-тих година прошлог века и представљају значајна дела југословенске кинематографије, као што су „Скупљачи перја”, „Кад будем мртав и бео”, „Рани радови”, „Марш на Дрину”.
Основна намена филмског плаката јесте да најави нови филм који ће се појавити у биоскопима и информише публику о датуму премијере, називу и протагонистима филма. Визуелна решења филмског плаката настоје да сугеришу одређени жанр као и наратив који филм следи тако да гледаоци могу да одлуче да ли је то филм који би их могао занимати.
Осим тога, већ са појавом првих филмских плаката дизајнери су се ухватили у коштац и са оним што се од седамдесетих година па све до савременог развоја различитих дигиталних платформи, назива „економијом пажње”. Сажимајући неке од најважнијих момената филма у једној врсти колажа/монтаже, плакати су пре свега тежили да привуку пажњу потенцијалних гледалаца. Они су били нека врста „уметничке” интерпретације филма у којој је дизајнер настојао да тему филма предочи што ефектнијим средствима.
За филмске студије, од Холивуда до Бомбаја, пажња је врло брзо постала капитал, а филмски плакати симптом ширења његове моћи међу масама. Већ са развојем техничке репродукције, посебно филма и касније телевизије, чак и пре настанка мреже, постаје јасно да је пажња ограничени ресурс за који различити медији морају да се боре.
Изложба се организује у склопу VI фестивала сниматељских остварења „Слика у покрету” и моћи ћете да је посетите сваким даном од 10 до 18 сати.